







Język angielski – Naturalna immersja językowa dla dzieci w wieku przedszkolnym
Odkryj świat języka angielskiego w naszym przedszkolu!
Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się języków w sposób naturalny – przez codzienne zanurzenie w komunikacji, zabawę i interakcje. Właśnie dlatego wprowadziliśmy unikalny program immersji językowej, który pozwala maluchom opanować język angielski w sposób intuicyjny, bez stresu i w zgodzie z ich naturalnym tempem rozwoju.
Jak uczymy?
- Codzienna obecność lektora: W każdej grupie wiekowej przez 8h dziennie towarzyszy dzieciom nauczyciel anglojęzyczny, komunikując się wyłącznie w języku angielskim podczas zabawy, posiłków, spacerów czy zajęć edukacyjnych.
- Zabawa i nauka: Nauka odbywa się poprzez gry, piosenki, projekty i czytanie bajek. Dzieci uczą się reagować na polecenia, rozumieć proste wypowiedzi i budować podstawowy zasób słownictwa.
- Dostosowanie do wieku: Zajęcia są dostosowane do poziomu i potrzeb dzieci w wieku od 3 do 7 lat, a ich długość wynosi od 20 do 30 minut dziennie.
Nasz autorski program nauczania języka angielskiego jest zgodny z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego zatwierdzonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Przeznaczony jest do realizacji w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym (3-7 lat) Stworzony został specjalnie na potrzeby nauczania języka pięć razy w tygodniu. Prócz codziennych zajęć „w kole”, przez osiem godzin dziennie w grupie dzieciom towarzyszy nauczyciel anglojęzyczny. Komunikuje się on z dziećmi tylko w języku angielskim, towarzysząc im w ciągu całego dnia i we wszystkich, przedszkolnych aktywnościach.
Podstawową formą nauki języka obcego dla tego poziomu wiekowego jest oczywiście zabawa. W czasie zabawy dzieci naturalnie opanowują umiejętności językowe. Bardzo dobrze obrazuje to stwierdzenie: ‘They think they are playing, while we know they are learning’. Lektorzy w Krainie Emocji starają się sprawić by lekcje języka angielskiego i wiedza na nich
zdobywana stały się częścią świata dziecka, tym samym motywując je do aktywnego i chętnego udziału w całym procesie dydaktycznym.
Korzyści dydaktyczne dla dzieci:
- oswojenie dzieci z brzmieniem języka angielskiego
- rozbudzenie u dzieci zainteresowania językiem angielskim i inną kulturą
- budowanie u dzieci motywacji do dalszej nauki
- nauczenie dzieci podstawowych słów, zwrotów związanych z naszym życiem codziennym
- nauczenie dziecka poprawnej wymowy i intonacji
- nauka, aby dziecko reagowało na proste polecenia i pytania
- nauka, aby dziecko rozumiało ogólny sens prostych wypowiedzi
korzyści wychowawcze dal dzieci:
- kształtowanie u dziecka umiejętności społecznych(praca w parach/grupach, respektowanie zasad, dzielenie się z innymi, podejmowanie decyzji)
- kształtowanie u dzieci tolerancji wobec odmiennego wyglądu, zachowań, upodobań, zwyczajów i kultur
- kształtowanie u dzieci szacunku wobec ludzi, przyrody, zwierząt i przedmiotów, postawy koleżeństwa
- kształtowanie u dzieci dbałości o własne zdrowie, higienę osobistą i najbliższe otoczenie
- uczenie dzieci podstawowych zachowań społecznych takich jak uprzejmego zwracania się do innych
- uczenie dzieci pomagania innym
- wdrażanie dzieci do wyrażania własnych opinii i uczuć
- uwrażliwienie dzieci na opinie i uczucia innych
- wdrażanie dzieci do oceny zachowań swoich i innych, przewidywanie konsekwencji tych zachowań
- rozwijanie u dzieci poczucia własnej tożsamości narodowej i społecznej
- rozwijanie u dzieci postawy otwartości i tolerancji wobec innych narodów i kultur
Uczenie się języka angielskiego w wieku 3-7 lat zbliżone jest do przyswajania języka ojczystego, kiedy dziecko najpierw osłuchuje się z językiem, a dopiero później zaczyna się nim posługiwać.
Metoda immersji językowej polega na intuicyjnym przyswajaniu języka poprzez kontakt z lektorem.
Immersja (zanurzenie w języku), polega na wprowadzeniu języka obcego jako języka swobodnej komunikacji. Wyjaśniamy dziecku otaczający go świat w języku obcym. W ten sposób dostarczamy intensywnego bodźca językowego i pozwalamy na samodzielne „złamanie” kodu językowego przez dziecko. Treści nauczania Programu odpowiadają poziomowi intelektualnemu i emocjonalnemu oraz zainteresowaniom dzieci.
Bloki tematyczne pomagają kojarzyć słowa, funkcje i struktury z określonym tematem. Zakres tematów dotyczy bezpośredniego otoczenia, świata dzieci i ich życiowych doświadczeń. Struktury językowe i słownictwo wprowadzone są spiralnie, co oznacza, że co pewien czas te same treści są powtarzane i rozszerzane o nowe elementy, podobnie jak treści nauczania przedszkolnego.
Program zakłada położenie nacisku na ogólny rozwój dziecka, pobudzenie do myślenia, działania, ekspresji, samodzielności, ale jednocześnie pracy w grupie. Stopniowo uświadamiamy dzieciom ich przynależność narodową i kulturową, zaszczepiając w nich jednocześnie postawę otwartości, tolerancji oraz poszanowania innych kultur i ras. Dzieci w wieku przedszkolnym postrzegają świat całościowo, dlatego bardzo ważne jest wprowadzenie integracji między przedmiotowej.
Nauczanie języka angielskiego skorelowane jest z programem nauczania przedszkolnego w języku ojczystym.
Grupy korzystają również z dobranego do poziomu dzieci podręcznika, który ułatwia im naukę na późniejszym etapie szkolnym. Dodatkowo w tygodniu odbywają się zajęcia z czytania bajek, gier i zabaw logicznych w języku angielskim.
Lektor (komunikujący się z dziećmi wyłącznie w języku angielskim) obecny jest również w codziennym „życiu” przedszkola tzn. przy posiłkach, w toalecie, na podwórku, w czasie poobiedniej drzemki czy w czasie na swobodną zabawę.
Dlaczego warto?
Dzięki naszemu programowi nauki języka angielskiego dzieci zyskują nie tylko wiedzę językową, ale również kompetencje społeczne, które ułatwią im funkcjonowanie w międzynarodowym środowisku.
Zapraszamy do świata pełnego językowych odkryć! 😊
Rodzice o Empathis

Tata Kabinai

Mama Krzysia
- Codziennie
- angielski
Other Classes
Zgłoś swoje dziecko już dziś!
- +48 510 601 501
- hello@empathis.pl
- Warowna 3/U1, Warszawa
